18 mars 2009

Nu får bilen stå.

Efter förra årets semester införskaffade vi oss en EU-moppe till mig som jag kunde åka till jobbet med. Om jag inte misstar mig så från augusti till november tog jag bara bilen 2-3 gånger till jobbet. Tidsmässigt tar det ungefär 5 minuter längre tid att åka moppen (en väg) men att tanka för 120 kronor i månaden jämfört med hur mycket det kostar att tanka bilen så är det mer än ok.

Jag har inte heller några problem med att få hem Tilda på moppen, eller som hon själv säger "noppe". De andra barnen tycker att det är spännande att se när Tilda åker iväg och det är många som har frågor och kommentarer. I höstat var det en kille som blev väldigt besviken på mig ändå. Eftersom det började bli mörkt på eftermiddagarna hade jag på mig reflexväst och den här lille killen frågade vad jag jobbade med. När jag sa att jag jobbade på ett kontor tittade han länge på mig och sa "Varför har du en sån då?!". Försökte ju förklara att jag måste ha en reflexväst på mig så bilarna ser mig när det är mörkt men det var inte det han ville höra....

Förra veckan gick jag ner och startade upp moppen och hade tänkt köra den på torsdagen. Nu blev det inte så eftersom hjälmen låg på landet och tur var väl det. Snön kom ju och det blev kallt, halt och slaskigt. Det hade inte varit roligt att köra i det. MEN... igår blev det moppe fram, bil stå kvar på parkeringen. Nu håller jag tummarna för att det inte kommer mer snö.

HEJA VÅREN!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar