28 april 2009

Pollen, pollen, pollen...

Hela helgen har varit ett nysande, snörvlande och kliande. Det hjälpte inte med tabletter, ögondroppar och nässpray så igår ringde jag till vårdcentralen.

Jag vet inte om det är så vanligt att någon ringer och ber om att få en spruta men det var just det jag gjorde. Så snabbt som möjligt! Tack o lov var det inga problem, det brukar det inte vara så 40 minuter efter jag hade pratat med sköterskan låg jag på en brits och fick en allergispruta.

Tack och lov så var det ingen strejk i år. Förra året var det lite besvärligare för då skulle vi åka till Polen första helgen i maj och kom på att det är nog bra att ta allergisprutan innan. På vår vårdcentral var det strejk. Det var lite jobbigare att få komma någonstans även om det var en vecka innan. Till slut fick vi en tid men när vi väl kom dit så trodde de att vi hade med oss kortisonet. Lite problematiskt blev det man till slut löste det sig.

Nu känns det bättre i alla fall och jag kan se igen utan att det känns som grus i ögonen och det ser ut som man har värsta baksmällan.

Igår började jag dessutom på en Teask. Tesa har gjort ett par stycken och nu tänkte jag se om jag kan lyckas göra en med.... det tar lite tid eftersom det är saker som dyker upp lite här och var på kvällarna men när den är färdig kommer kort.

Hej så länge.

3 kommentarer:

  1. Lider med er som har allergi, det är ingen lätt period just nu med allt som blommar ut! Jasså jag var inte lika gummiaktig tyckte du *fniss* Ska bli jättekul att se din teask. Låt mig få veta när den är klar. Nyfiken :o) Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är inte nöjd med fotostämpeln för att den blir så ljus så man nästan inte ser motivet. Men skam den som ger sig. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Angelica!

    Bara en vecka kvar till vår pysseldag! Ska bli så kul! Jag ska på konfirmation i Älvängen vid 16.00, så det blir pyssel mellan 11-15 för mig. Fyra timmar!!! Så jag tar egen bil, hade gärna samåkt annars.

    Kram Ellinor

    SvaraRadera