16 april 2009

Äggmålning

Förra helgen var det ju påsk och Tilda ville inte vara påskkärring. Det var däremot helt ok att måla ägg, det var ju jättekul. Med stor koncentration och lite mellanmål till så blev det ett par ägg målade....



Resultatet:



Visst blev det fint!!!

På dagis var det ju påsklunch redan på onsdagen och då gick det ju bra att vara påskkärring om mamma också hade prickar i ansiktet till jobbet. På själva påskafton gick det inte även om jag erbjöd mig att ha alla tillbehör till. Däremot skulle vi ha flätor så det blev två inbakade flätor och visst blev det fint.



Det var lite svårt att få till det med tanke på att man får vara beredd på att en snart 4-åring vill gärna titta på vad som händer runt omkring....

1 kommentar:

  1. Härliga ägg :o), tack för din kommentar. Kul att jag kan inspirera dig, att bli liftad är ju en mycket härlig komplimang :o) Jag tänkte oxå på att man skymtar mig och kameran när jag la upp korten *fniss* Kram på dig.

    SvaraRadera