19 april 2009

Övning, bästa kompis och ödla

I helgen har det varit full fart.

Klockan 9 i går morse var jag på Räddningstjänstens övningsfält. Jag skulle vara markör som de kallar det, med andra ord kan man säga att de skulle öva på en olycka med riktiga människor. Nu handlade det om en bussolycka och det var en övning där polis, ambulans och räddningstjänsten deltog i.

Visst är det mycket väntan, blåmärken av att man sitter klämd och intrasslad med fötterna under pedaler på en vält buss och hänger ner på något som sticker en i ryggen.... men det är sååå kul att få vara med. Att se hur dessa människor arbetar och samarbetar med varandra och hur de sliter för att kunna rädda andra är ett privilegie. Nästa gång är om tre veckor och jag hoppas på lika bra väder då.

Efter övningen åkte jag tillbaka till landet och där har ju Lisa sprungit omkring för fullt. Dessutom så har hon ju fått en kompis... Doris som är en rottis. Visst är de söta ihop.



Leka kurragömma kan de med.....



På Tildas dagis har de ett tema som heter "Barns möte med naturen" så jag var ju tvungen att ta kort på en ödla som vi såg med. Hon tyckte inte att den var så jättesöt...



Emil var hos syster hela helgen och hade besökt Slottskogen bland annat och kollat in sälarna. Käkat pizza och haft det lugnt. Han har nog ändå längtat lite efter Lisa och han har varit väldigt duktig med att gå ut med henne.

2 kommentarer:

  1. Hej hej Nu vet jag inte om starten var såå snygg på filmen du skrämer ju bort läsare av att vissa de benen....och öl i handen Undra vem det är ??? haha

    SvaraRadera
  2. Tusen tack snälla för din namnsdagsgratulation. Kram

    SvaraRadera