01 december 2009

Så mörkt

Idag var det riktigt skönt att komma ut på lunchen och ta en promenad. Solen lyste och det var härligt friskt.

Mörkret gör så otroligt mycket och jag blir automatiskt tröttare. Regnet som har öst ner har ju inte gjort saken bättre för det har ju inte blivit lika mycket uteaktiviteter. Det är skönt att man i de lägena faktiskt har skaffat hund. Jag måste ut och det är lika skönt varje gång även om jag är blöt rakt igenom när jag kommer in igen.

Idag när jag kom hem så var det inte en lampa som lyste vare sig på parkeringen eller på gården. Allt var helt svart! Det hade inte varit något strömavbrott men det kändes väldigt mörkt och kallt när det inte lyste någonstans där man gick. En stund efter när jag gick ut med Lisa så var det lampor som lyste igen i alla fall. Undrar vad som hänt?

Visst hade det varit skönt med lite snö? Det skulle vara så härligt att få en vit jul och att det höll i sig över nyår. Kommer det snö som ligger kvar blir det landet och pulkaåkning efter 4-hjulingen, eller att isen lägger sig på sjön så man kan köra lite där.

Nu skall jag ta fram lite pysselsaker och fixa till något tänkte jag.

Ha en fortsatt bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar