06 december 2009

Julmarknad, glögg, pepparkakor...

och en massa pyssel har det varit i helgen.

Fredagen var lugn, en långpromenad utan hund. Barnen tittade på julkalendern och sen var det lite mys och hopp i säng för dem.

Själv njöt jag av att få vara uppe helt själv och bara vara. Igår gick Tilda ner till sin bästis efter frukosten, Emil gick med en kompis till bibban där man fick göra lite julkort o träffa luciakandidaterna. Jag passade på att göra lite julkort i mindre format innan jag gick o fika hos Ulle och hämtade Tilda. En sväng till torget för att förnya Lottot och sen stack vi till mormor och morfar.

När bokföringen var gjord där bar det hemåt igen och jag ställde mig och bakade en kladdkaka. Lagom till Robinson kom Ulle och hennes tjejer så de fick lite kaka medans Ulle och jag tog glögg, det var gott!

Efter Robinson var det läggdags för barnen och pyssel för mig, det blev nog lite för länge.... imorse bar det av mot julmarknaden på Stora Holms säteri.

I 45-50 minuter letade vi parkering... eller försökte leta för alla som skulle gå till marknaden gick mitt i vägen! När vi var på väg att ge upp så blev det ledigt i alla fall. Väl inne på marknaden började vi hos hästarna och Tilda ville rida så vi ställde oss i kön. Hon står jättefint och väntar på sin tur, jag tar hjälmen och skall sätta på henne den och vad säger hon då...

"Mamma, jag vill inte rida på hästen." Det var bara att lämna hjälmen till nästa barn i tur och börja traska runt i alla andra småbutiker i stället. Det gick bra det med och vi fick ju träffa Katarina från Prickiform så min dag var räddad.

Eftersom jag visste att Katarina skulle vara där hade jag till och med förberett mig och skrivit upp vad jag ville ha. Dessutom kom jag ihåg att ta med mig lappen!

När vi kom hem var det bad för barnen och jag städade och förberedde mat. Efter maten blev det pepparkaksbak och jag satte mig och pysslade.

Nu har jag i alla fall varit ute med Lisa och det är dags att krypa till kojs. Kort från marknad och pyssel kommer en annan dag när jag har tömt kameran.

God natt på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar