15 december 2009

Beställda teaskar

Nu har jag lämnat ifrån mig de två teaskarna som en arbetskamrat beställde. Den ena skulle vara rosa för den skulle ges bort till en person som gillade rosa.

Det blev en ros från Stämpelstudion färglagd med distresser som fick vara blickfång. En rosett knuten runt stjälken och sen satte jag ett band med hjärtan på rad på varje sida av asken.



På locket har jag stämplat en swirl som är vunnen från Pysselmyran och dekorerat med en blomma. En rosa brad i mitten och lite bling i hörnena.


Den andra teasken kunde gå i lite mörkare färger och då blev det brunt som bas. Hängeln är färglagd med distresser, bakom är en spellbinders körd genom Cuttlebuggen och längs med kanterna är det stickles.



På ena sidan har jag satt fast ett brunt sidenband. Locket har fått stämpeln från Pysselmyran på sig och en rosett av samma sidenband som sidan på asken.


Hängelns vingar och blomman i hårbandet har jag tagit lite lack på och bladen i hårbandet har fått lite grön stickles.


Hon som beställde blev väldigt nöjd så jag hoppas att mottagarna blir nöjda med.

I helgen gjorde jag även två ljuskort. Det ena fick min mamma som fyllde år och det andra "försvann" idag på jobbet. Tog inte kort på något av dem.... tyvärr.

Annars har helgen gått vansinnigt fort. Vi var på Jul på Liseberg i lördags och det blev väldigt lyckat. När vi kom dit var det fortfarande ljust men när det blev mörkare började det även snöa.

Då var det riktigt mysigt att gå bland alla ljus i träden, åkattraktionerna och julstånden.

Allra mysigast är naturligtvis att gå här när det ligger snö på marken men man får nöja sig med det lilla. Det regnade inte i alla fall!!

1 kommentar: