22 november 2009

Planeringsdagar



I torsdags var det jag som lämnade på dagis sen bar det hem igen för att springa ut en gång till med Lisa innan jag tog väskorna och gav mig av mot Sjölyckan.
Två dagar med mycket diskussioner om allt och inget. Vi kom fram till ett mysigt ställe med jättegod mat och härlig utsikt, trots vädret... bilden tog jag på fredag när det var bättre ute.

Vi hann med otroligt mycket trots att vi har lite svårt för att vara strukturerade. Oftast pratar vi i mun på varandra och avbryter varandra men på något sätt så kommer vi fram till en lösning. Det är väldigt kul att ibland bara sätta sig och lyssna och se på de andra som har en hetsig diskussion.
Övernattningen var på Tollereds Hotell och det var också jättemysigt. Vi var de enda som var där och det såg lite lustigt ut när alla dörrar till rummen stod på vid gavel. Det är inte vanligt att se på hotell av olika slag.
Kvällen blev lång men absolut inte tråkig. Vi hade tävling där man skulle gissa på olika köksredskap, känna igen introt på gamla låter (jag var helt borta!), fylla i ord som saknades i gamla ordspråk mm. Eftersom man fick poäng om man svarat på allt så kunde det bli väldigt roliga svar.
Lampan släcktes ett par timmar efter midnatt och på fredagen var det lika intensivt och kreativt innan vi åkte hem igen.
Helgen har passerat för fort men det har hunnits med lite pysslande som jag återkommer med, pepparkaksbak och middag med Pernilla som vi lurade totalt. Gifter man sig i hemlighet så får man tåla lite efterdyningar... vi var väldigt snälla och hon fick jättegod mat och en present till sig och gubben som var uppskattad.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar