30 mars 2010

Resa till pension

I morgon är det en kollegas sista arbetsdag innan hon går i pension. Vi hade avtackning för henne i fredags och det var verkligen fullt hus. Ungefär 100 personer kom för att tacka av henne med blommor, presenter och sång.

Vi som jobbade på samma enhet hade fixat ett album med kort på oss och där hade vi även gett lite tips på resmål eller liknande. Jag valde att inte ge något tips utan istället tacka för den tiden som hon har hållt ställningarna, ända sen juni 1979.... då var inte jag speciellt gammal.

Min sida i albumet skall ni strax få se. Jag gjorde även framsidan till albumet och jag kommer visa det snart men vi börjar med albumsidan.


Här är hela sidan med min text, en skattkarta som jag hittade på nätet och skrev ut, rev lite i och chalkade samt kort på mig och ett äldre par. Gjorde även ett par tags där jag stämplade texterna "Tack", "Inte för gammal, bara född för tidigt" och något mer som jag glömt nu...under varje text skrev jag lite annat som knöt ihop mina band med henne.



Stäpelbodens härliga gubbe o gumma maskade jag ihop o de fick symbolisera henne o hennes man som redan är en glad pensionär.


Avslutningsvis min text.
Tack för titten.

Angelica

2 kommentarer:

  1. Så fint! Och säkert otroligt uppskattat av pensionären:)
    Titta här
    http://www.svenskscrapbooking.se/forum/viewtopic.php?f=136&t=22825
    Ha en bra dag! Kram Tesa

    SvaraRadera
  2. Kul att du är anmäld:) Hoppas du haft en fin påsk.
    Kram Tesa

    SvaraRadera