03 mars 2010

Att vara skadad var jättekul!!

Igår gick den stora övningen av stapeln. Det var otroligt kul. Ungefär 50 personer var med i bussen och blev skadade på ett eller annat sätt. För att få hela övningen att gå runt var det ungefär 150 personer totalt inblandade.

Min roll var chaufför på bussen och jag skulle var ledsen, förvirrad och orolig. När det gavs tillfälle skulle jag försöka ta mig tillbaka till bussen för att "hjälpa till", dessutom skulle jag inte lyssna på personalen.

Jag spelade rollen med bravur! När vi träffades på stationen efteråt var det både brandmän och ambulanspersonal som sa att jag hade varit en av de mest jobbiga de stött på. En fin kommentar då det skulle vara en katastrofövning så jag tackar och bugar för detta.

Det finns lite mer att läsa i artikeln här där det även finns lite bilder.

Tack för titten.

Angelica

2 kommentarer:

  1. Inte undra på att bussen körde av om du var chafför....

    SvaraRadera
  2. Vilken skådespelerska du är:) Tack för avtrycket. Ja, PF nya stämplar är såååå fina. Ha det gott! Kram Tesa

    SvaraRadera