10 januari 2010

Flexikoppel = irriterande

De hundägare som kan hantera ett flexikoppel har jag inget emot men de andra nötterna kan jag spy på!

Om jag har Lisa lös och hon springer fram till andra hundar förstår jag att man blir irriterad på mig. Det jag blir irriterad på är de förbannade hundägarna som har flexikoppel och låter sina hundar springa fritt över hela gångbanor, inte tar in hunden när man möter andra och sen bara skrattar och tycker det är kul!

Har jag Lisa i koppel så tar jag henne till mig eller stannar så hon sätter sig bredvid mig för att lära henne att inte rusa fram till andra. Jag skall ge henne tillåtelse att hälsa först men hur f-n skall jag kunna få henne till att inte rusa iväg när ägare med flexikoppel låter hela linan löpa och deras hundar rusar fram till henne??!!

Ibland har jag lust att säga några väl valda ord men än så länge har jag lyckats att vara tyst. De sista dagarna har varit extremt många möten med hundägare som haft flexikoppel och inte tar in hundarna till sig vid möten.  Det har även varit hundägare som gått bakom mig som låtit hunden löpa linan ut och kommit ifatt oss.

Idag har jag varit på My Dog och gått runt, runt så lite ont i fötterna har jag nu. Hittade ett par byxor och en tröja till mig, ett underställ till gubben och Lisa fick en pläd, en fleecefilt och en godisboll (vet inte om det heter så).

Det fanns även täcke till henne som jag tittade på men de som stod i montern där visade inte jättemycket intresse för mig eller en annan som stod där. De fick frågan om det fanns någon som kunde hjälpa till men vi fick inte ens ett svar. Både jag och den andra tjejen gick därifrån...

Imorgon är det dags att återgå till alla normala rutiner igen, skolan börjar för Emil och ledigheten är över för både Tilda och Micke.

Tack för titten.

Angelica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar