23 februari 2009

Helgen som gick

På fredagen åkte hela familjen upp till landet. Det är ju så kul med snö! Pulka och snowracer åkte fram och det var full rulle på barnen. Kalla och blöta blev de men de hade kul och passade verkligen på att åka när det väl hade kommit snö.

Under hela lördagen snöade det och jag är lite fascinerad över att snön kan komma ner vågrätt. Skall inte snö "singla ner" lodrätt?? Lite orolig var jag för att bli insnöad eftersom jag skulle till Alingsås på kurs dagen efter.

Egentligen skulle kursen varit redan i januari men då blev det inställt på grund av sjukdom. Nu blev det i alla fall av. Det finns ju faktiskt väldigt mycket man kan lära sig inom kortmakeri och nu fick vi en liten inblick i bland annat maskning, "gnugg"-effekt på glossypapper och grid. Jag blev väldigt nöjd med mitt glossypapper och när jag kom hem och visade Micke det så trodde han att det var tryckt. Ett väldigt bra betyg tycker jag.

Idag skall jag göra det allra sista på Prickiforms uppdrag så jag kan skicka korten till dem så får vi se vad nästa utmaning kan bli.....

1 kommentar:

  1. Hej!
    Ska bli spännande att se vad du har hittat på för kul med Prickiformpaketet du fick! Jag skickade iväg mitt första idag..:)Lycka till med nästa utmaning!

    SvaraRadera